Shopping: Scandinavisch behang



Gekleurde muren mogen de laatste tijd niet meer ontbreken in het interieur. Hiermee bepaal je de sfeer in je huis en leg je een goede basis voor de rest van je inrichting. Ook met een mooi behang kun je een goede sfeer neerzetten. 
Zelf heb ik inmiddels ruim twee jaar een behang achter de bank hangen en ben ik mij nu voorzichtig aan het oriënteren op iets anders. Ik ben er nog niet uit wat het precies moet zijn, maar ik neem je in deze blogpost wel alvast graag mee in de inspirerende wereld van Ferm Living. Dit Deense merk is namelijk niet alleen bekend van zijn mooie woonaccessoires, maar ook van zijn, altijd vernieuwende behangcollectie.

Sinds eind 2017 heeft Ferm Living een prachtige showroom ingericht in het centrum van Kopenhagen, genaamd 'The Home'. Hier zijn verschillende ruimtes ingericht met hun eigen producten, en zo komt, de kenmerkende, eigen stijl van dit mooie merk duidelijk naar voren. Prachtig! De foto's in deze post komen dan ook allemaal uit dit huis en geven een goed beeld van de looks die je met dit Scandinavische behang kunt creëren. 

Kijk je mee? 


Thin Lines




Subtiel, grafisch, maar door het kleurgebruik toch opvallend: het 'Thin Lines' behang. Dit behang is verkrijgbaar in vier verschillende variaties. In dit geval is de combinatie bordeaux met grijs mijn favoriet. 
Door het behang toe te passen op een gedeelte van een muur, zoals boven een mooie lambrisering, creëer je een speels effect, maar houd je het ook rustig. Het grafische patroon kan daardoor echt iets extra's toevoegen aan een ruimte. Het lijkt mij daarnaast mooi om de accentkleur van dit gestreepte behang terug te laten komen in verschillende woonaccessoires, zodat deze mooi opgaat in de rest van het interieur. 

Dit behang is verkrijgbaar voor €81,- per rol.



Thick Lines




De dikkere variant van het hiervoor benoemde behang: het 'Thick Lines' behang. Ook dit behang is verkrijgbaar in vier verschillende kleurencombinaties, waarvan in dit geval de groen/off-white en de bordeaux/grijze variant mijn favoriet zijn. 
Met dit behang maak je echt een statement. Ik kan me zo voorstellen dat het lijkt alsof niet ieder huis zich voor dit behang leent, maar in een slaapkamer of in een woonkamer met hoge muren en klassieke elementen, zal het zeker mooi tot zijn recht komen. Of pas het toe in een ruimte die wel een flinke opfrisser kan gebruiken, zoals in ons geval bijvoorbeeld in de hal. Ideeën genoeg!

Voor dit behang betaal je €81,- per rol. 



Fris en fruitig op de kinderkamer




Ook aan de kinderkamer wordt bij Ferm Living gedacht. Eigenaresse Trine Andersen ontwierp dit vrolijke behang met de gedachte aan een vakantie in een tropisch paradijs. Vruchten, palmbomen, visjes, planten, boten en schelpen; er zijn allerlei figuurtjes op dit behang te bewonderen. Vandaar ook de naam: 'Fruiticana'. 
Vanwege het kleurgebruik is het behang goed toe te passen op vrijwel iedere kinderkamer. Combineer het met een vergrijsd groene muurkleur of haal juist het roze wat op, door dit bijvoorbeeld in het beddengoed terug te laten komen. Zo creëer je een gezellige kamer!

Dit behang is te koop voor €72,- per rol. 




Coral


Sierlijk, elegant en subtiel, de uitstraling van dit behang is gebaseerd op dat van een bijzonder natuurfenomen, namelijk: koraal. Het 'Coral' behang is ontworpen met aandacht voor detail en verkrijgbaar in drie mooie kleuruitvoeringen: dusty roze/grijs, donkerblauw/bordeaux en donkergroen/goud. Door de subtiele print is dit behang makkelijk te combineren en bijvoorbeeld goed te gebruiken op een grote muur. 

Net als het andere behang van Ferm Living is deze variant gedrukt op speciaal WallSmart papier, wat betekent dat het lang meegaat en goed te verwerken is. Bovendien heb je voor het behangen geen plaktafel nodig en hoef je dus niet het behang baan voor baan in te smeren. Super handig!

Wellicht ga ik binnenkort wel met één van de bovenstaande behangetjes aan de slag. Heb jij al een vermoeden welke dat zou kunnen zijn? :)







Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van persbeelden. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk en/of product.

Reacties